Visie en Doelstellingen

Missie Stichting MAX305

Stichting Max305 wil met podiumkunsten verzwegen verhalen betreffende oorlog of geweld bespreekbaar maken opdat men herkenning en erkenning vindt. Het koloniale verleden in Nederlands Indië, de tweede wereldoorlog en de gevolgen van oorlogsgeweld in opvolgende generaties, zijn onze inspiratiebronnen.

Visie

De betovering van theaterkunst MAX305 ontsluiert verzwegen verhalen die te maken hebben met oorlogsgeweld. Het theater MAX305 biedt een platform voor het interactieve sociale contact.

De stichting stelt zich tot doel:

• podiumkunsten te verbinden met levensverhalen en herinneringen die oorlogsgeweld en de gevolgen ervan betreffen;

• het werken aan objectieve kennis betreffende de historische, sociale en culturele context van de persoonlijke levensverhalen;

• het stimuleren van begrip en sociale verbinding van betrokkenen binnen de huidige samenleving;

• het ondersteunen van de identiteit van personen en groepen;

• het op gang brengen van een gedachtenproces over de invloed van oorlog en geweld;

• het stimuleren van samenwerking met andere instellingen.